Amanda uttagen till skogs-EM i Ungern

• 25 jul 2024

Grattis till Amanda som är uttagen både till medel- och långdistans. Tävlingarna avgörs i Ungern 16-20 augusti. Du kan följa tävlingarna på SVT.

Roffe och Katta högst upp på pallen på etapp 3

• 25 jul 2024

Katta i D60 och Roffe i H80 tog återigen hem segern på etapp 3 och bägge leder sina klasser. Eric Börjeskog tog hem segern i 3-dagars svår 7,5 km, Julia kom tvåa i D21, men behåller totalledningen och Klara leder fortfarande D20 elit efter sprinten.

SNO-resultat etapp 3 Total-resultat SNO efter etapp 3

Klara tog hem segern på Oringen etapp2

• 24 jul 2024

Vi gratulerar Klara Borg till segern i D20 elit och hon tog även över ledningen i totalresultatet.

Även Katarina Borg i D60 och Julia Davidsson i D21 behåller ledningen i totalresultatet efter etapp 2.

SNO-resultat etapp 2 Total-resultat SNO efter etapp 2

SNO fick tre segrare på Oringens första etapp

• 22 jul 2024

Vi säger grattis till :

Katarina Borg segrare i D60, Rolf Skoglund segrare i H80 och Julia Davidsson segrare i D21.

Förutom dessa segrar så var det många som stod för fina insatser, här kan du se samtliga resultat för SNO:arna : SNO-resultat etapp 1

SNO fyller 25 år

• 20 jul 2024

I år firar Södertälje-Nykvarn Orientering 25 år! ✨ Detta är något som vi vill fira och kommer göra under året!

? Året var 1999 när de tre klubbarna IFK Södertälje, Södertälje IF & Oxvretens SK valde att slå ihop sina verksamheter och bilda vår nuvarande förening!

? Klubbarna hade då väldigt olika klubbdräkter och färger. För att alla skulle bli nöjda ledde det till att alla klubbars färger fick samsas på tröjan. Vilket gjorde att SNOs första klubbtröja blev en riktigt färgklick i orienteringsvärlden.

? På O-Ringen kommer ni kunna se många av våra löpare i en ny härlig version av tröjan som skapades för 25 år sen ??‍♀️??‍♂️⚡️

Grattis Amanda

• 15 jun 2024

Amanda är uttagen till Student-VM i Bulgarien 1-5 augusti.

Graattis Julia till vinsten i SM sprint i orienteringsskytte

• 5 jun 2024

Tävlingen gick 2 juni i Vallentuna. Inom orienteringskytte tävlar Julia mfl SNO-löpare för OK Klemmingen eftersom SNO (liksom de flesta orienteringsklubbar) inte har orienteringsskytte på repertoaren. Det handlar om att springa en ganska kort orienteringsbana och sen direkt skjuta fem skott liggande och fem skott stående (ungefär som i skidskytte). För missade skott blir det en straffrunda att springa.

Martin kom tvåa i H21-klassen.