Klara tog hem en silvermedalj på sprint-SM

• 27 maj 2023

Sprint-SM avgörs i Lunds stadskärna: klassisk sprint på lördagen och sprintstafett på söndagen. Klara lyckades bäst och sprang hem en silvermedalj i D20. Amanda kom 8:a i D21 och Lovisa 14:e i D18.

Finfin 10milahelg i Skellefteå

• 24 maj 2023

Det var vackert väder, ovanligt lite mörker och växling inomhus i Skellefteå. Bäst lyckades herrarna som knep en 6e-plats. Damerna gjorde också en jättefin insats och kom 13e. I ungdomsklassen hade vi inte fullt lag utan samarbetade med OK Hällen i ett lag som kom 82a.

KLUBBMÄSTARE 2023

• 17 maj 2023

Nu är KM-veckan avklarad för i år och den kan summeras som solig, backig och trappig vecka. Totalt gjordes ca 150 starter. Här kommer alla årets klubbmästare från KM-veckan.

Prisutdelningen - Sker i samband med säsongsavslutningen den 8 juni. Efter det finns priserna på kansliet för uthämtning.

KM VECKAN 2023

• 2 maj 2023

Årets KM-vecka, med tre klubbmästerskap under en vecka, kommer bli en minst sagt backig och bergig tillställning. Eller vad sägs om följande platser:

SNO-KLASSIKERN 2023

KM-veckans tre deltävlingar utgör början av årets SNO-klassiker. Utöver KM-tävlingarna ingår även 25-manna och Novemberkåsan. Deltagande i minst fyra av fem deltävlingar krävs för att bli korad som SNO-klassiker vinnare.